2023. szeptember 22., péntek

Wizz Air Budapest félmaraton 2023.


A tavalyi kihagyás után már biztos nem ez lesz az a rendezvény, amin minden évben elindulok valamilyen távon, mert hogy nem is lesz olyan :) Az utóbbi évek szokásának megfelelően a meleg miatt az idén is csak a 10k-s távra neveztem be. Ember tervez...


2019: Kocogós félmaraton, nem született poszt
2022: Sajnos kimaradt


Aztán a 10k-s nevezésemet mégis visszamondtam. Nem, nem azért mert mégsem indulok, hanem mert kiderült, hogy a félmaratoni OB-ra idén nem lesz nevezési szint, és itt rendezik meg. Nyilván fényévekkel vagyok lemaradva az OB mezőnyétől, tök utolsó leszek, akkor minek? Nincsenek tévképzeteim, eléggé jó kapcsolatot ápolok a számokkal, és ez a sport igen egzaktul mérhető, pontosan tudom, hogy hobbi szint az, amit én művelek a futásban, és alapvetően semmi keresnivalóm nem lenne a rendes atléták között egy országos szintű bajnokságban. De engem ez egyáltalán nem érdekel, itt nem az a kérdés, hogy minek, hanem hogy ha van rá lehetőség, akkor miért ne? Egyébként ami még fontosabb szempont volt, hogy a maratoni felkészülésem ezen szakaszában a félmaratoni verseny sokkal hasznosabb, mint egy 10-es, akármilyen meleg is lesz.

A verseny

A szombati átmozgatás nem volt túl megnyugtató, a lábaim fáradtak, és 10 után már a Nap is baromi erősen süt. Igen, megint kegyetlen meleg lesz. Persze nem pihenőhéten vagyok, 70 kilométerrel a lábakban, egy 17 kilométeres dombozás után fél nappal nem csoda, hogy nem megy olyan jól. A verseny előtti bemelegítéskor már sokkal jobbnak éreztem a lábaimat, megnyugtató volt a helyzet. Az időt viszont sikerült elszámolni, a piszoároknál gigantikus sor volt, de nem indulhattam el wc-zés nélkül. Mire sikerült megoldani, csak pár perc volt a rajtig, szemből nem engedtek be minket, így nem is tudtunk teljesen előre állni az OB mezőnyéhez. Az OB-n bruttó időmérés van, ami miatt a normál nettós méréshez képest nem mindegy honnan indulunk, de nekünk végülis most ennek a pár másodpercnek nem volt igazán jelentősége.

A versenyre 4:30-as egyenletes tempót terveztem, viszont az elején mégis elmentem Petivel, a 4:25-ös tempó nagyon könnyedén jött. Előzetesen a 4:30-al úgy számoltam, hogy annak mindenképp mennie kéne, biztonsági futás lehetett volna, gondoltam megpróbálhatom kicsit erősebben is. A 3. kilométer már 4:23 volt, ekkor besoroltam Peti mögé, és szép lassan elkezdtem leszakadni, de a 4:25-öt azért tartani akartam. Az első 5k 22:06 lett, és már itt elég nagy eltérésben volt az órám a távban, ami nagyon idegesített. Ezután el is kezdtem minden hivatalos kilométernél nyomkodni, hogy valami pontos adatom is legyen. Jött egy hivatalosan 4:30-as, amit egyáltalán nem értettem, tökre ugyanazt a tempót tartottam érzésre. Jött az első nehezítés, egy visszafordító, fel a rakpartról, amit megnyomtam kicsit, hogy ne veszítsek időt.
Ezzel meg is volt a verseny harmada, tök jó állapotban voltam, pulzusom 5-6 ütéssel alacsonyabb, mint amikor a PB-met futottam, és a frissítés is jól sikerült, sokat hoztam a körülöttem lévőkön, Petit is majdnem utolértem. Szépen visszaálltam a tempóra, minden jó volt, míg egy újabb visszafordító után szem-be-sültem az Árpád híddal, és konkrétan kisült a szemem, telibe szemből kaptuk itt a Napot. Próbáltam látni valamit, meg nem túlságosan magamba zuhanni, kicsit engedtem a tempón, de tényleg nem sokat, egész jól megfutottam az emelkedőt, viszont emiatt már kezdtem érezni a lábaim. 22:23 lett ez az 5k, ami még mindig teljesen jó volt, és a féltáv is eljött hamarosan. A szigetre lefelé még megtoltam, hogy visszahozzak valamit az időből, de utána a lábaim kezdtek nagyon betonná válni, képtelen voltam újra felvenni a korábbi tempót. Ez nem is lett volna probléma, gyorsan tudatosítottam, hogy akkor innen a 4:30 bőven elég, és ez jó is volt a Margit hídra mászásig. Ott viszont nagyon megborultam, oké, hogy felfelé belassultam, de utána a lefelén se tudtam összeszedni magam, és 22:59 lett már ez az 5k.
Jöhetett az utolsó zselé, lekínlódtam valahogy, nem tudtam rá sokat inni, aztán hamarosan elkezdett szúrni az oldalam. Mindeközben a rakparton a tűző Nap is nagyon kikezdett, egy PB-ben reménye vitt még egy darabig, de azt se tudtam mit kéne ahhoz futni, annyira nem számítottam rá, hogy szoros lehet. Kb. 2k-n még tartottam magam, de aztán már 4:50-re lassultam, és az is kínszenvedés volt, főleg az utolsó hídra mászáskor. 23:46 kellett már ehhez az 5k-hoz, és a maradék 1,1 kilométer se volt egy diadalmenet, úgy vonszoltam be magam a célba, és nagyon örültem, hogy végre vége.

Verdikt

Összességében nem vagyok elégedetlen ezzel a versennyel, eleve nem volt célverseny, nem voltam rápihenve, betonnak éreztem a lábaim már az első híd után, ami sokat rontott a kedvemen és meleg is volt. Az oldalszúrást meg nem értem, a gyomrom rendben volt, talán a folyadék lehetett kevés, nem ittam sokat, viszont rengeteget izzadtam, lehet sót is pótolni kellett volna. A keringési rendszerem sokkal többet elbírt volna, most vagy a lábaim voltak gyengék, vagy egyszerűen fejben nem vagyok elég erős, és simán végig vihettem volna a tempót, ha hajlandó vagyok elviselni az ezzel járó szenvedést. Nem tudom hol van az igazság, mindenesetre a frissítést át kell gondolni, több szénhidrátot kell bevinni, mert lehet itt cukorhiány is a negatív gondolatok elhatalmasodása hátterében. Végeredményben ezt a versenyt fogom PB-nek tekinteni, mert egyrészt ez a hivatalos, másrészt meg megnéztem a Siófokit, és hát ott !!! 500 !!! méterrel kevesebbet mért az órám, mint most. Ekkora eltérés nem lehet, tuti rövidebb az a pálya, nem is oda fogok menni novemberben, nem akarom átverni magam, inkább beneveztem Veronába hitelesített pályára. Nem mintha számítana, de amúgy nem lettem utolsó az OB-n :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése