2018. december 30., vasárnap

Futapest - Csömör 2018.

Futottam már 2 éve az év végi csömöri Futapestes versenyen, de akkor még a hosszabb távot választottam. Azóta nagyon sok minden megváltozott, már eszembe se jutna arra nevezni, de egy kis versenyzés már nagyon hiányzott...

Szeretem a Futapestes versenyeket, elég jó mezőny szokott lenni, ilyenkor meg, amikor már semmilyen verseny nincs, még jobb. Amit viszont nagyon nem szeretek, az az állandó késés a rajttal, meg a rajt előtti pillanatokban a folyamatos előre araszolás. Most a szokásosnál is sokkal rosszabb volt a helyzet a nagyon sok versenyző miatt, és bár nagyon örömteli, hogy rengeteg gyermek is volt, de ők még inkább próbáltak előre jutni a rajt előtt. Persze én is szerettem volna viszonylag elölről indulni, de minden másodperccel 5-10 hellyel hátrébb kerültem, így már én is araszoltam előre... Nagyon nem jó így rajtolni, ezt valahogy meg kéne oldani.

Hátul a tömegben
A tömeg miatti kis bizonytalanság után kegyetlenül kilőttünk, nyilvánvaló volt, hogy túl gyors lesz ez, de annyira hátul voltam már, hogy nem bírtam nem menni. Sikerül szépen araszolnom előre, de a tóhoz érve még mindig elég sűrűn vagyunk, az összeszűkülő úton kisebb ütközések is előfordulnak. A tó mellett már egész jó helyen futok, és még sikerül is előznöm párat. A tótól elkanyarodva egy kis emelkedő következik, elég hepe-hupás talajjal, be is lassulok, de meglepő módon gyorsabb maradok az előttem lévőknél, meg is előzöm őket. Ekkor közvetlenül Staicu Simona mögé kerültem, amin nagyon meglepődök, de abban is biztos vagyok, hogy közel se fut teljes erőbedobással.

Az emelkedő tetejére érve viszont mintha kicsit elfogytam volna, nem tudok akkorát gyorsítani, mint a többiek, pedig még csak másfél kilométer telt el. Itt a talaj elég jó lett, majdnem sík is a terep, mégse tudok olyan tempót futni, mint amit vártam, és vissza is előznek, akiket az emelkedőn hagytam le. A lejtőn még rosszabb lesz a helyzet, megint nagyon nem fekszik nekem a talaj, néhány lépésnél még a bal bokám kicsit meg is fájdul. Azért ez elég vicces nem kevés terepfutással a hátam mögött, bár az utóbbi időben valóban csak aszfalton futok. Itt kifejezetten sokan előznek meg, ami nem meglepő, ha ugyanolyan tempóval futok a lejtőn, mint az emelkedőn... Visszatérve az elején futott útra tartom a helyem, de a végén azért még két kisfiúból az egyik lesprintel :) Így lettem 27., ami persze elég rosszul hangzik, de nem olyan vészes, sok jó futó gyűlt itt össze. Sajnos a pulzusomat 5 perc után már nem jól mérte az óra, de szerintem nem tudtam teljesen kifutni magam, valahogy nem volt elég levegőm, és talán túl is voltam öltözve. A 4:16/km-es átlagtempóval vegyes érzéseim vannak, nem tűnik nagyon rossznak, de annyira nem is voltak rosszak a körülmények. Mindenképp érdemes volt elmenni, kellett már egy kis verseny, és a tapasztalat sem árt ezeken a tempókon.

Mindenkinek futásban gazdag új évet kívánok! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése