2018. szeptember 28., péntek

Jótékonysági futóverseny Gyömrő

Ha versenyt rendeznek kis városomban, természetesen nekem is ott a helyem :)

Pedig ennél rosszabb időpontban nem is jöhetett volna, alig telt el még egy hét az OCC óta, holnap pedig félmaratont futok... Legalább a távok rövidek, 6 kilométer a leghosszabb, de én végülis csak a ~3,4-esen indulok (3,6-nak hírdetik, de elég sokszor futottam már itt, ez a kör nincs 1,2, szóval inkább a saját mérésemmel számolok). Eredetileg program miatt választottam ezt, ami végül máshogy alakult, de így is inkább ennél maradok, mivel ma csak átmozgatnom kéne. Emiatt nem is tervezem maximumra futni, igazából csak a versenytársaktól függ a dolog. A taktikám az lesz, hogy nem állok előre, szépen óvatosan futok az elsőkkel, de csak ha nem túl gyors a tempó, mert ha az lenne, inkább elengedem a dolgot. Meglepően sokan jöttek el erre az elsőként megrendezett versenyre, ami egyrészről tök jó, hátha valami rendszeresség lesz belőle, másrészről viszont így egyre inkább valószínű, hogy nem lazsálhatom el a versenyt. A szervezés nagyon szuper volt, minden pörög, és pontosan kezdődik, ami szerintem alap kéne legyen, de sajnos nagyon nem az...

Nem tudom miért, de nem az első sorba állok, ez nem volt valami jó ötlet, nagyon lassan indulunk meg. Balról előzöm a többieket, miközben engem is megelőz egy fehér polós srác. Hamar előre jutunk, egy újabb srác érkezik kék pólóban, beállok mögéjük, jónak tűnik a tempó. Hirtelen érkezik még egy csoport fiatal is, így ki is alakul az élboly. A fiatalok nagyon szépen futnak, felvettek egy egyenletes tempót, én meg a csoport végén figyelem az eseményeket. A kék pólós srác áll előre, még egyben a csoport, de a kör hamadánál a fehér pólós lassulni kezd, a kör végére én is megelőzöm. Hátranéztem közben, mindenkit nagyon leszakítottunk, a helyezések egyértelműen köztünk fognak eldőlni. A kör végére a kék pólós is lassulni kezd, két fiatal áll előre. Az első kilométer 3:59 alatt meg is van.

Az első kör végén hatan voltunk a csoportban, a kislány még kicsit hátrébb
A célkapu környékén a fiatalok edzője bekiabál, hogy oké, mostantól lehet nyomni neki. Uhh, eddig óvatosan mentünk? Edzőjük is van? Akkor nem remélhetem, hogy ők is gyorsan belassulnak, hát itt küzdés lesz... Nagyon szépen, egyenletes tempóban futnak, és igazából nekem még épp "kényelmes", ami valamennyire megnyugtató. A kék pólós srác gyorsan lassul tovább, hamar elhagyjuk. Közben viszont nagyon érdekes dolog történik, egy kislány felzárkózik hozzánk. Eléggé meglepő fordulat, erre nem nagyon számítottam, igazán ügyes! Ezzel viszont négyen lettünk, ami azt jelenti, hogy a helyem tartása még dobogóra sem lesz elég. A második kilométer 3:56, itt már semmi laza futásról szó nem lesz.

A második kör végére a kislány feljött ránk, de csak négyen maradtunk
Az utolsó kört a fiatalok mögött kezdem, továbbra is a 4. helyen. A kislányon úgy látom, hogy már nem nagyon bírja, az utolsó kanyar előtt tempót váltok, és meg is előzöm. A második helyen futó fiú is fáradtnak tűnik, őt a kanyar után hagyom el. Rajtuk egyértelműen láttam, hogy nem tudnak tovább gyorsulni. Sajnos viszont túlságosan belelendülök, és túl korán átveszem a vezetést is, amivel esélyt adtam egy visszatámadásra. A srácban még bőven volt tartalék, úgyhogy élt is a lehetőséggel, elég rendesen felgyorsított. Brutál tempót futottunk a végén, de már nem tudtam visszaelőzni, és végül egy iszonyatosan élvezetes csatában maradtam alul, amit meglepő módon nem is igazán bánok :)

Kemény sprint volt az első helyért  :)
Kicsivel több, mint egy hét telt csak el az OCC óta, kész csoda, hogy ilyen tempóban tudtam egyáltalán futni, és mivel az utolsó kétszáz métert leszámítva végig okosan, megfontoltan futottam, teljesen elégedett vagyok most ezzel. Az átlagtempó 3:53/km lett, ami így az első 4 perc alatti versenyem. Ezt jóval korábbi és hosszabb versenyre vártam, úgyhogy most kicsit olyan "na végre már" érzésem van ezzel kapcsolatban. Az utolsó 200 méteren futott 2:55/km-es tempó viszont nagyon kemény volt, abba tényleg mindent beleadtam. Utóbbi egyébként épp 2 másodperccel lassabb annál a tempónál, mint amit Kipchoge a maratoni világrekord megdöntésekor futott...

Érdemes a rögzített pulzusgörbét is tanulmányoznom, mivel az átlagpulzus is elég magas lett (180), de ami sokkal izgalmasabb, hogy a végén 195-ig felment a pulzusom, szóval kicsit magasabb a maxom, mint eddig gondoltam. Ennél feljebb viszont tutira nem tudom vinni, így is elég rosszul lettem utána, vagy 20 percnyi fekvést követően el is kellett vonulnom a toi-toiba. Bár még mindig rókamentes vagyok versenyen, a leintés utáni időkről ezt most már nem mondhatom el :D 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése